Nessuno riesce a risalire con certezza quando e dove è nato il primo Soprannome, sin dai tempi antichi, specialmente nei piccoli centri dove tutti conoscono tutti, oltre al nome e al cognome per poter identificare con precisione assoluta una persona, le si affibbiava un Soprannome.

 

Nemus arranexidi a isciri, candu e innui est nàsciu su primu nomìngiu, fìntzas de su tempus antigu, ne is biddas piticas a ca totus si conoscint, po pòdit cumprendi prus a lestru a chi ni est, apustis de su nòmini e de sanguau di ponint su Nomìngiu.

 

            Quante volte vi sarà capitato, attorno ad un focolare, in spiaggia, al lavoro o a cena con amici di nominare qualcuno e di dover pronunciare il soprannome per poterlo identificare con certezza, per poi passare con un pò di ilarità a cercare di ricordare tutti i soprannomi conosciuti, c’è da passarci delle ore e più ci si sforza per ricordarli e più ci si diverte.

  

Cantu bortas adoru de su fogu de sa forredda, in s’arena adoru de mari, in su traballu o cenendi cun is amigus, est capitau de pigai arraxoi a calincunu e po ddu podi scabulli a chi ni fiat, sesti dèpiu circai su nomìngiu, passendinci s’ora arriendi e   fadendi a isfida a chini s’arragodàt prus nomìngius.

  

      Così nasce il sito dei soprannomi di Decimoputzu, per motivi di privacy al soprannome non verrà abbinato il nome e cognome.

  

Aici est nàsciu su situ de is nomìngius de Deximeputzu, po motivus de privacy a su nomìngiu no eus acostau su nòmini e su sanguau.

 

Il Soprannome, una volta affibbiato difficilmente viene rimosso anche se il titolare non manifesta la propria approvazione, anzi sembra che meno lo si voglia e più lo si eredita.

 

 

Su Nomìngiu a pustis chi est aproddau no si ndi ddu sproddat prus nisciunus, mancai su chini ddu pòrtat no ddu bòlidi, antzis prus pagu di pràxidi e prus si ddu tzèrriant.

 

Tale usanza è ancora molto praticata, tant’è che cominceremo ad elencare i soprannomi delle varie dinastie, a seguire quelli più antichi, i più moderni e per finire con i defunti, dei quali alcuni destinati a scomparire.

 

Custa est una traditzioni chi sìghidi sempri, berus est, ca iscrieus i nomìngius cumentzendi de is aradeus, de is prus antigus, a is prus nueddeddus, po serrai cun is chi funti motus, destinaus sinuncas a scarexi.